Posted by: Shal Mad | July 31, 2010

Bunga rimba

Bunga rimba itu sukar untuk ku petik. Letaknya di lembah gunung tiada pautan. Temannya herba-herba yang berkualiti tinggi.
Baunya usah aku katakan disini. Memang sukar ditemui. Wangi tatkala malam menjelma membuat kita khayal sendirian.
Warnanya terlalu sukar ditemui di mana-mana ceruk dunia.

Huh~ Itu hanya dongengan. Aku minat pada keindahan. Tapi sebalik itu satu persatu keburukan aku jumpa. Hingga aku takut untuk memetiknya. Pasti berdarah kerana tercalar. Namun dalam ketidakpastian aku masih mencari dan mencuba untuk memetiknya. Walau tercalar dan berdarah lagi.

Walau ku dapat ditangan. Pasti layu jua. Sukar untuk aku menjaganya. Kerana keinginan dan penjagaannya amat payah. Amat memenatkan aku yang suka mengembara menimba ilmu.

Andai aku dapat kembali bunga yang telah lama hilang itu. Maka aku harapkan teman sehidup semati aku bersama menjaga ia….

Oh bunga cinta.

Leave a Reply

Categories

