Posted by: Shal Mad | May 28, 2009

Wanita, Gadis, perempuan atau . . . . .

Kalau aku renung, maksud aku. Tenung, tak, maksud aku melihat sekilas pandang. Dia langsung tidak seperti wanita, gadis atau perempuan yang aku pasti atau tidak?

Dari luar ke dalam. Aku memerhati. Wanitakah beliau? Ehem ehem, aku tau… Kepelikkan itu berlaku kepada semua orang yang normal-normal. Tapi, mereka anggap itu satu budaya… BUDAYA?

Lelaki kah itu yang berpakaian wanita?
Atau wanitakah itu yang berlagak lelaki?

Kalau aku mampu x-ray tubuh hingga melihat ke hati. Sanubari. Ada kejantinaan yang nyata. Erm, konfius kot?

Aku nak kesian tak dapat. Aku nak simpati bukan mereka harapkan pun. Aku rasa kesian dan simpati pada diri aku sendiri sahaja. Begitu ramai wanita-wanita di dunia. Kenapa aku tertarik pada mereka. Ehem-ehem,  gadis berlagak jantan.

Kalau kau-orang kenal satu dua gadis tersebut. Mesti kamu akan rasa kelebihan mereka lebih dari seorang wanita. Ya, mereka sangat romantik. Jadi aku tidak musykil jikalau seseorang terpikat pada mereka, lelaki atau perempuan. Tapi serius aku rasa begitu cemburu. dan, erk… mungkin sedikit simpati pada diri sendiri.

Tapi kenapa harus ada golongan begitu? Teruk sangat ke nak bercinta dengan jantina berlainan? Sekarang sudah ada lelaki dengan erk, wanita berhalkum. Dan wanita dengan, erk… Gadis berlagak jantan. Urgh… aku sungguh cemburu.

Kalau lah aku ni tulen, kenapa yang permata itu kasar dari kaca buatan?

Responses

  1. Arip…kamu nak mati ar??!! Berani aku sms tak reply!! Aku risau tau!:( Ingat awak kena culik ke atau kena rogol ke masa awak jalan kaki balik hari isnin lalu… Lain kali jangan lah macam tu…

    Tapi sekarang dah ok…hehe…sorry ye for being so disturbing!!

    Erm…kenapa arip cemburu??

    Apapun, mereka cuma nak jadi mereka sendiri…Mereka tak bersalah…tiada pihak yang salah…betul tak?

    Aku pun kenal beberapa wanita yang berlagak jantan…ya..mereka lebih romantik dan lebih memahami partnernye daripada lelaki tulen..sometimes, when i saw couples yang sama jantina, aku akan tersenyum..bukan hina atau pandang rendah..aku cuma kagum dan tumpang gembira pada mereka.

    Tapi yang aku tau cinta tu untuk semua, tak kira sama jantina atau berlainan jantina dan yang aku percaya tiada cinta abadi di dunia ini…kesian..

  2. WY:
    Cinta yang abadi itu bukan untuk manusia semasa manusia…

    Heheh, nie soal agama, nanti u pening…
    sian u kalau pening…


Leave a Reply

Categories

