Posted by: Shal Mad | April 28, 2009

A Job Hopper

“Mengapa la nasib aku cam nie, Cari kerja selalu tak dapat, Dah dapat kerja pulak asyik kena buang. Ikutkan kiraan kasar…. erm, dah 24 jenis kerja aku lakukan, 50 interview aku gie. Sume cam tak kena. Paling lama sebulan, paling sekejap 2 jam. Wuarghhhhh tensyen tensyen!!!”

Hari ini permulaan yang teruk bagi aku. Bukan aku yang lakukan kesilapan tu. Masalah berpunca daripada gadis bermata galak tuh. Sigenit yang gedik. Haha. Cukup, cukup. Kenapa harus aku ikutkan sangat.

Mana aku tau dia anak bos aku. Aku tidak terlintas langsung niat untuk mengorat. Ataupun kacau dia. Dia yang datang dekat aku. Dia yang ajak aku berborak. Dia yang ajak aku keluar. Dia juga yang kenalkan kerja itu kepada aku. Tapi kenapa dia tak kenalkan ayah nya juga?

Kena mandi bunga ke aku nie? Awek sentiasa ajak dating. Kerja sentiasa ajak enjoi. Pelik pelik….

Asal kerja baru dapat awek, Asal dapat awek baru  kerja nak aku berhenti. Pelik pelik.

Hidup ni tak mudah , aku sedar. Tapi takkan ar aku nak korbankan hati dan perasaan jatuh cinta kepada wanita. Dan menjadi seorang yang workaholik? aku bukan jenis yang kental maaa….

Hari ini dalam sejarah.
Aku akan carikan awek dulu kemudian baru aku cari kerja. Macamana, emo tak emosi??

Advertisements

Responses

  1. wahahaha..
    cari mane2 dl pn boleh..ekeke

  2. emo…….si….hehehe…takmo tensen2 bro~!

    • Hehe, x pun đŸ˜›


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: