Posted by: Shal Mad | December 22, 2008

Lapan Hari lagi

Malas aku nak mengenang kisah lalu.
Malas gak aku nak ceritakan pengalaman selama setahun ni.
Biarlah tahun depan menjadi hakim untuk segala usaha, dan kerjayaan aku.

Tahun ni, banyak ceritera yang mendewasakan aku. Banyak jugak cerita yang tak sanggup aku kenang. Dan lebih banyak cerita yang membuatkan aku terkenang sampai tahun yang seterusnya.

Tapi dalam tahun ini. Terlampau banyak cerita yang aku rase bersalah. Ceritera itu kalau dikenang, buatkan aku rasa terlampau berat bebannya.

Tapi kalau aku lihat pada tahun tahun itu. Hanya la seketul nombor. Dan bila aku melihat ke dalam seketul nombor itu. Aku terlihat banyak ceritera. Rasa seperti aku sedang memasuki nombor-nombor itu.

Antara banyak-banyak cerita yang aku telah ceritakan kepada kawan-kawan aku. Banyak lagi cerita yang aku tak dapat sampaikan secara terus. Tetapi aku nyatakan dalam bentuk permainan ayat. Sebab aku percaya, pasti ada yang terasa sama seperti aku. Bila mereka bermain ayat seperti aku. Pasti mengerti gelisah hatiku.

Aku tak pandai menulis. Aku pun tidak dikurniakan akal yang bijak untuk bermain kata-kata. Tapi yang best. Aku seorang pelajar sampai ke tua. Sebab aku tak bosan menerima ilmu. Walaupun tanpa orang sedar. Pasti aku mencuri ilmu itu.

Tinggal hanya Lapan hari lagi. Tapi itu semua hanya seketul nombor. Dan dalam nombor itu terdapat banyak cerita. dalam Satu nombor, berjuta-juta ceritera terdapat dalamnya.

Advertisements

Responses

  1. hhmm..pening btol bce..x fhm..haha


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: