Posted by: Shal Mad | December 14, 2007

Aku Budak Pengakap

Pengakap pengakap pengakap,

kenape la aku masok pengakap yerk??

Sebenarnyer, aku x minat pun, x suke, apatah lagi nak sayang,

tapi aku x terpakse untuk minat, x terpakse untuk suke, dan juga x terpaksa untuk menyayangi pengakap nie…

Kenape??

Sebab aku mmg lahir-2 dan mati-2 sebagai budak pengakap, best kan??

Time aku lahir, pastu time aku umur 5 thun, aku gie jambori kat sabah, ntah kali ke berapa, tapi time tuh 1992. best, abg aku panjat menara, aku tgk dari bawah, aku main pasir, aku jumpe kawan-2 ayah aku, aku tengok mak aku senyum gembira semacam,

Time tuh aku x kenal lagi ape tuh pengakap,

Lepas tuh, mase sekolah rendah dulu, darjah empat suh pilih persatuan, unit beruniform, dan time tuh aku masok persatuan bahasa malaysia atau melayu dan pengakap. Lau Shi time tuh ada dalam 20-30 org je, so Lau Shi yang jaga Persatuan Bahasa Malaysia atau melayu dan pengakap adalah Lau Shi yg sama.

Tapi  x besh, sebab pengakap hanya pada teori. Time tuh mak ngan ayah aku belikan aku buku log, aku wat sampai suku, pastu Lau Shi malas, aku pun malas. Kate beliau yang beliau ngajor pengakap nie bukan sungguh sgt, aku pun x sungguh gakz.

Jadi dalam tempoh tuh, bile dengar mak bapak aku bawak budak-2 diorang berkemping. Aku menjerit tergolek-golek nak ikut, tapi mak bapak aku x kasi, dier suh aku jaga adik aku. abang aku leh ikut, walaupun dier tua aku 2 tahun jerk… aku x puas ati duh… sampai skang,

Masuk skolah menengah aku masok persatuan TKD dan pengakap, tapi mase nak rehat x de, lepas abish TKD trus masok pengakap, x tahan, thun pertama aku dpt gie Pengakap 2-3 kali sahaja, itu pun blur, kawat hancur , dan ikatan langsung x tau, so 1 gajet pun x reti la…

Dan mak bapak aku pun cam x memakse aku sgt masok pengakap, walau pun diorang mmg pengakap, dan mak aku pengakap diraje,

Abis skolah baru aku masok Pengakap, dan terus jadi pengakap tegar…

tapi kenape yerk??

kenape aku nak masok pengakap…

Mane datang minat??

mana datang suke??

mane datang sayang nie???

ntah, aku x minat, x suke x sayang pun pengakap…

Tapi aku mmg pengakap 🙂

x de sebab lain aku masok pengakap…

Sebabnya… Aku budak Pengakap🙂

Advertisements

Responses

  1. huhuhu…ko nie klaka ler…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: