Posted by: Shal Mad | March 9, 2007

Dalam keadaan Malap

Suasana bising, sebuk, bersimpang siuh, riuh dan rendah, juga tidak ada ketenteraman yang dapat dicapai sekiranya berada dalam keadaan begitu.

Namun berbeza dengan aku, dalam hal begitu aku dapat mencari inspirasi. Keadaan manusia, perangai, benda-benda yang melucukan, juga pemikiran mereka.

Dalam pemikiran mereka, dapat aku lihatkan diri aku sendiri. Dan dalam pemikiran mereka juga aku dapat melihat sejarah hidup mereka, yg suram, hina, gembira, dan yang sukar ditafsirkan dengan hanya berkata-kata.

Mungkin sekiranya mereka kanak-kanak, tiada pemikiran yang lahir dari zahir. Namun pendapat itu silap, aku sendiri tau akan pemikiran mereka yang putar belit itu. Manusia tidak pernah jemu untuk mencari kesilapan… Dan itu lah yang mengembirakan aku, bukannya hiburan yang melalaikan. Tapi sesuatu yang boleh orang baca dari melihat sahaja tanpa membuat praktikal-nya….

Ramai kawan aku yang masih tidak kenal aku, kerana aku ini suka berlakon. Aku juga amat suka menukar identiti. Seperti ninja, Ya… Ninja…

Agaknya sebab dengan itu-lah aku sukar menemui sesuatu yang aku anggap sempurna, walaupun dalam pemikiran aku tidak-lah mengharapkan sangat kesempurnaan. Tapi ia datang dengan sendiri apabila aku semakin menghampiri gadis atau wanita tersebut.

Ia suatu yang menyakitkan… jika terlanggar sesuatu… semasa kita dalam keadaan malap itu…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: