Posted by: Shal Mad | September 30, 2006

After a Week…. enjoy??

<p>Yeah, it’s been a while. And a week have finished oledi. Kind of enjoy and happy~!</p>

<p>Maksudku adalah puasa, seronok dan memang mencabar. Dalam seminggu nie, dah macam-macam aku rasa. Meniaga, belajar, berbuka, bersahur, dan berpuasa. Dalam seminggu nie lah. Untuk aku membiasakan diri dengan keadaan ini. Mungkin benar aku pelajar, dan ada pengecualian untuk aku. Tapi macam mana aku nak mendisplinkan diri sekiranya asyik memanjakan diri. Maksud aku, sampai bila aku nak matang ???</p>

<p>Apa yang dah aku belajar dalam seminggu ini???</p>

<ul><li>Ada kelas bukan alasan.</li>

<li>Ulang alik jauh bukan alasan.</li>

<li>Penat itu hanya nafsu.</li>

<li>Keberkatan belajar itu amat diperlukan.</li>

<li>Nafsu itu terlalu sukar untuk dilawan.</li>

<li>Aku manusia biasa.</li></ul>

<p>Walaupun lapar, dan penat. Tapi terawikh tetap aku sanggup pegi… Alhamdulillah. harap-2 sampai abis Ramadhan. Dan berharap sangat agar dapat buat habis. Bererti 20 Rakaat. Insya’Allah.</p>

<p>Apa yang aku cari puasa ini??? Banyak. Dan kerana itu ia menjadi mencabar.</p>

<p>Ku harap kan Ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat kulalui dengan sempurna. Insya’Allah</p>

<p>Huhu sori… Blog nie banyak pasal Puasa dan amalan jerk… Nanti buat lagi blog… Karreful lagi tuh. hekhekhek</p>

Leave a Reply

Categories

