Posted by: Shal Mad | December 31, 2005

Beza atau sama….

<p>Mereka melihat….</p>

<p>Dengan mata yang terkatub…</p>

<p>Aku memandang…</p>

<p>Dengan memejam…</p>

<p>Mereka bersuara….</p>

<p>Namun mulut menutup rapat,</p>

<p>Aku berkata…</p>

<p>namun tidak bersuara…</p>

<p>mereka mendengar…</p>

<p>namun tidak langsung melihat dan merasa…</p>

<p>Aku melihat dan merasa…</p>

<p>namun sedikit pun tidak mendengar….</p>

<p></p>

<p>Kami sama…. </p>

<p>Kamu berbeza…</p>

<p>kita serupa…</p>

<p>Kita berlainan….</p>

<p>Aku kau, kau aku…</p>

<p>kami kamu, kamu kita, kita kami….</p>

<p>Aku suka…</p>

<p>mereka amat membencikannya…</p>

<p>Aku sayang…</p>

<p>Mereka amat tidak menyukainya….</p>

<p>Aku benci…</p>

<p>mereka lebih menyukainya….</p>

<p></p>

<p>Aku kebingungan….</p>

<p>Mereka tertawa…</p>

<p>Mereka akan lakukan apa sahaja yang mereka inginkan…</p>

<p>Aku hanya menurut perintah…</p>

<p>Bagi mereka, mereka lah raja..</p>

<p>Bagi ku tiada raja di sini….</p>

<p></p>

<p>Antara mati mereka hanya melarikan diri…</p>

<p>Antara hidup aku kesesatan….</p>

<p></p>

<p>Beza namun semuanya serupa….</p>

Leave a Reply

Categories

