Posted by: Shal Mad | July 16, 2005

Pelakon?

<p>Terpinggir…</p>

<p>Dibuang….</p>

<p>Dilontar, seperti sampah yang tidak lagi diperlukan…</p>

<p>Begitula hidup ku….</p>

<p>Dalam keadaan mengejar impian…</p>

<p>Namun dalam pada masa sama aku kehilangan..</p>

<p>Kehilangan perkara yang amat penting bagi ku…</p>

<p>hilangnya erti dan nilai persahabat….</p>

<p>Yang sebelum ini kukuh ditangan</p>

<p>menjadi satuh sebab aku ditinggalkan…</p>

<p></p>

<p>Dalam sepi, Dalam sunyi, Dalam pedih…</p>

<p>aku menahan perasaan ku..</p>

<p>Perasaan yang menjadi penghadang jiwa…</p>

<p>menghalang aku melihat segalanya…</p>

<p>Menyebabkan ku sesat dalam kecelikan…</p>

<p>Meraba-raba mencari jalan…</p>

<p>DIpinggir dari masyarakat majmuk…</p>

<p>yang mementingkan keadaan, perangai, tingkahlaku, dan peribadi seseorang….</p>

<p>Aku tidak sesuai..</p>

<p>tidak sesuai dengan mereka….</p>

<p>yang hidup dengan penuh kepalsuan….</p>

<p>Kerana aku seorang pelakon……</p>

Leave a Reply

Categories

