Posted by: Shal Mad | July 9, 2005

Lemas

<p>Andai sesiapa yang membaca ini… maka tahu la kamu, bahawa nya aku telah berada dialam bercintaan…. Aku yang kesepian ini tidak mungkin menolak rezeki yang mendatang… tapi aku tidak sanggup menerima tiga cinta serentak…</p>

<p></p>

<p>Cinta pertama, amat la lama aku menanti, dari dier sebiji benih, aku menanti sehingga ia mengembang menjadi sekuntum bunga malam yang amat harum… dan sedia dipetik oleh sesiapa yang memandangnya, Tapi aku tidak menyangkakan bahawa aku lah orang yang akan memetik kuntum bunga itu……</p>

<p>Cinta pertama ini amat la syahdu, membuatkan aku terase ia amat la dingin namun menyegarkan… ku memang mengharap dari lama lagi… supaya aku dapat memetik nya…</p>

<p></p>

<p></p>

<p>Cinta Kedua, Cinta yang penuh kedukaan, aku lah yang menanam nya, aku lah yang membesarkan nya, aku lah yang merawat luka dalaman nya, kini ia tertarik terhadap ku dan ingin aku yang memetik nya, dijalan kan milikku… tapi ku tidak sanggup… kerana keindahan nya… amat la menyakitkan hati jikalau aku memetiknya……</p>

<p></p>

<p></p>

<p>Cinta ketiga, adalah bukan milikku, sebelumnya ia milik seorang hartawan yang sombong, setelah dipetik bunga yang lawa dicampak kelongkang, dan menjadi tugas ku untuk mengutip bunga yang dibuang dan merawat nya…. lama kelamaan, bunga itu menjadi segar, dan sudi diterima oleh sesiapa pun…. dan keindahan nya semakin menjadi, mungkin kerana taman yang kucipta ini….</p>

<p></p>

<p>Ketiga-tiga bungaku amat la indah, lawa, cantik dan menarik… kurasa sekiranya orang lain melihat nya akan merasakan cemburu terhadap ku… Namun sekarang bunga-bunga yang aku bela… hanya satu akan menjadi teman setia hidup aku… dan aku tau… tidak.. aku ingin tahu.. apakah keputusan setiap bunga ku ?</p>

<p></p>

<p>Khas buat bunga ku tercinta…</p>

Leave a Reply

Categories

